Flirted


#Flirted –

Biasanyalah, apabila di dalam dunia moden nie, kalaulah sesuatu perkara itu diperkatakan di dalam bahasa Inggeris mesti menunjukkan ia merupakan satu perkara yang agak hebat. Idea dan desakan daripada bro @Sharul Nizam Ghazi, maka aku pun beralah.

Aku selalu kongsikan perkara tentang hidup remaja yang mencabar (dan penuh dengan tangisan hiba yang merentap emosi dan perasaan) ini dengan seorang kawan perempuan lah. Sebab lelaki confirm tak akan follow-up.

Dan pagi ini, aku kongsi-kongsi lah pasal hari raya di sekolah aku serta beberapa kejadian best yang berlaku pada hari itu. Tidak semena-mena, akhirnya te’sampai’ mesej ini yang dihantar oleh kawan aku tuh –

Fuh, ini tak puas hati ke?

Wait, wait, wait. Jangan lah pakai perkataan ‘awek’. Aku sampai sekarang aku bangga ngaku aku single. Aku ingat pesan abang aku, dia cakap jangan couple nanti jadi macam dia. So, adik yang baik akan ikut cakap orang tua-tua. Hehe.

Oh, semalam kat tuisyen… aku dapat mesej macam ni dari kawan lama juga.

Perigi Cari Timbakah?

Kalau setakat sampai ‘kirim salam’ usah dikesahkan sangat. Tapi kalau dah datang mesej yang tiba-tiba happening bertanyakan macam-macam lagak mahu tahu, itu kena hati-hati.

So macam biasa, aku buat biasa-biasa. Tak perlu nak overacting kerana it is about the matter of professional teenager. We act cool and normal as the catastrophe approaching our destiny.